Jiří Paroubek: Co po sobě zanechají pražské radnice?

Čas plyne a už máme druhé období, kdy jak magistrát Prahy, tak mnohé městské radnice ovládají Piráti nebo jejich klony typu Praha sobě a podobně. K tomu jim sekundují více či méně další. Dnes na pozici primátora Prahy třeba ODS.

O pirátském chaosu v dopravě hlavního města jsem psal již několikrát. Pak už vlastně není o čem moc psát, protože roky plynou a nic nového není vidět. Dostavba vnějšího okruhu Prahy skočila naposledy otevřením jižní části u Zbraslavi a vnitřního tunelem Blanka. Za více než deset let se na severu a východě ani nekoplo.

Piráti slibovali vysadit milion nových stromů, ale posledním novým parkem byla Ladronka dokončená snad před 15 lety. Kde jsou ty nové zelené plochy, parky, aleje v ulicích?

Naopak se možná dočkáme  tramvaje v horní polovině Václavského náměstí, kde nejspíš ale nikomu neschází. Zanoření magistrály, aby neamputovala muzeum od zbytku prostoru, nikoho nenapadlo, stejně jako doplnit podlouhlý bulvár např. velkým vodním prvkem, třeba umělým kanálem uprostřed s mostky a kavárnami na obou březích. Třeba by se z Václaváku stal prostor k životu Pražanů a ne jen místo pro turisty a prodejce drog většinou ze subsaharské Afriky.

Přešlapování na místě, bezradnost, neschopnost a asi i pohodlnost se zdají být základní výbavou současných vedoucích představitelů města. Něco po nich však nakonec zbude. Po mém soudu to názorně odráží jejich schopnosti. Bohužel, protože se na to budeme muset dívat desítky let. V přílohách najdete novou lávku pro cyklisty v Holešovicích a most pro tramvaje a pěší či kolisty mezi Zlíchovem a Podolím.  Vkus je jistě věc individuální. Jen pro srovnání jsem přidal odkazy na Millennium Bridge v Londýně a Pont des Arts v Paříži. Srovnejte si je sami. Nicméně nový most bez aut bude stát přes 2 miliardy.

Můžeme si vzpomenout i na více než deset let starý most v pražské Tróji, který i když někomu nepřipadá krásný, je určitě zajímavý. Ani jedno se nedá říci o pirátských betonových korytech lákajících sprejery, které by možná zapadly mezi paneláky na Jižním městě, ale zdobit Vltavu rozhodně nebudou. Mám na mysli novou lávku spojující Karlín s Holešovicemi…

Můžeme jen poděkovat všem voličům, kteří nám takové experty s vizemi, pracovitostí a vkusem posadili na pražskou radnici. Díky tomu bude Praha o něco ohavnější, chudší o několik set milionů, o malém významu pro dopravu ani nemluvě.

Sdílej